Gamificarea = Prezenţa sau adăugarea caracteristicilor jocului în activităţi care nu sunt considerate în mod tradiţional jocuri.
Un copil care se joacă este un copil sănătos. Majoritatea semnelor nivelului de dezvoltare pe care l-a atins pot fi observate în cadrul acestei activități. De aceea, îndeletnicirile ludice au o deosebită importanță în educarea și disciplinarea copiilor, modelându-le comportamentul în relație cu ceilalți și dezvoltându-le abilitățile de comunicare și de învățare.
The gamification of learning ( gamaificarea învăţării ) este o abordare educativă prin care se motivează studenţii să învete utilizând construcţia jocurilor video şi elemente de joc în mediile de învăţare. Studenţii pot utiliza programe cum sunt Gamestar Mechanic sau GameMaker pentru a-şi crea propriile jocuri video .
De reţinut că acest trend de gamificare a învăţării organizaţionale este mult facilitat de tehnologie, executivii din training, resurse umane, marketing sau vânzări putandu-şi exploata potenţialul creativ prin construirea unor jocuri la fel de distractive, dar şi eficiente.
Beneficii ale gamification în e-learning
The gamification of learning ( gamaificarea învăţării ) este o abordare educativă prin care se motivează studenţii să învete utilizând construcţia jocurilor video şi elemente de joc în mediile de învăţare. Studenţii pot utiliza programe cum sunt Gamestar Mechanic sau GameMaker pentru a-şi crea propriile jocuri video .
De reţinut că acest trend de gamificare a învăţării organizaţionale este mult facilitat de tehnologie, executivii din training, resurse umane, marketing sau vânzări putandu-şi exploata potenţialul creativ prin construirea unor jocuri la fel de distractive, dar şi eficiente.
Beneficii ale gamification în e-learning
1. Crește angajamentul elevului
2. Face învățarea distractivă și interactivă.
3. Îmbunătățește absorbția de cunoștințe noi și capacitatea de a le reține.
4. Oferă elevilor posibilitatea de a vedea aplicațiile din lumea reală.
5. Îmbunătățește experiența generală de învățare pentru toate grupele de vârstă.
Game-based learning (învățarea bazată pe joc)
Spre deosebire de gamification, învățarea pe bază de joc se referă la utilizarea de jocuri pentru a îmbunătăți experiența de învățare. Educatorii au început să folosească jocuri în sala de clasă cu secole în urmă. În sfera digitală, învățarea pe bază de joc a cunoscut o dezvoltare fără precedent în ultimii ani. Deși jocurile cum ar fi SimCity, Civilization, World of Warcraft, Minecraft și Portal 2 sunt comerciale, ele pot constitui un instrument de învățare puternic, deoarece sunt extrem de atrăgătoare și fac parte din lumea elevilor noștri.
3. Îmbunătățește absorbția de cunoștințe noi și capacitatea de a le reține.
4. Oferă elevilor posibilitatea de a vedea aplicațiile din lumea reală.
5. Îmbunătățește experiența generală de învățare pentru toate grupele de vârstă.
Game-based learning (învățarea bazată pe joc)
Spre deosebire de gamification, învățarea pe bază de joc se referă la utilizarea de jocuri pentru a îmbunătăți experiența de învățare. Educatorii au început să folosească jocuri în sala de clasă cu secole în urmă. În sfera digitală, învățarea pe bază de joc a cunoscut o dezvoltare fără precedent în ultimii ani. Deși jocurile cum ar fi SimCity, Civilization, World of Warcraft, Minecraft și Portal 2 sunt comerciale, ele pot constitui un instrument de învățare puternic, deoarece sunt extrem de atrăgătoare și fac parte din lumea elevilor noștri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu